|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

دردوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان مطرح شد

کمک و همیاری همه دستگاه‌ها متناسب با برنامه دولت لازمه رسیدن به مقاصد برنامه ششم و افزایش منابع آبی است.

فرماندار همدان گفت: لازمه اینکه در اجرای این طرح نمونه باشیم، کمک و همیاری همه دستگاه‌ها متناسب با برنامه دولت برای رسیدن به مقاصد برنامه ششم و افزایش منابع آبی است.

به‌گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان،  علی تعالی فرماندار شهرستان همدان در دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان با اشاره به اینکه 265 چاه فاقد مجوز  قبل از سال  85 در این شهرستان حفر شده است، اظهارکرد: 444چاه  فاقد پروانه در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه 82 حلقه چاه غیرمجاز در دشت رزن – قهاوند مسدود شده است، تصریح کرد: 3212 متر عمق انسداد این چاه‌ها بوده است.

تعالی با تأکید بر اینکه امسال 133 حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شده است، گفت: 133 حلقه چاه فاقد مجوز در سال 1395 در دشت همدان_ بهار پر و مسلوب المنفعه شده بود که با انسداد این چاه‌ها حدود 3 میلیون صرفه‌جویی در مصرف آب داشته‌ایم.

وی با اشاره به جلوگیری از حفر 244 حلقه چاه‌ غیر مجاز در این شهرستان، افزود: 124 مورد حفر چاه غیرمجاز با صورت جلسه رفع تخلف شده است.

 تعالی عنوان کرد: البته مالکان خانه باغ‌های حاشیه‌ شهر همدان چاه‌هایی غیرمجاز  حفر کرده‌اند که نیاز به هماهنگی‌ با جهاد کشاورزی و نهادهای قضایی دارد.

فرماندار همدان ضمن اشاره به بحران آب در همدان، گفت: استان هم در بخش کشاورزی هم در بخش آب شرب با بحران کم‌آبی روبرو است و از طرفی شرایط جوی استان در سالجاری رضایت ‌بخش نیست.

وی از دستگاه قضایی نیروی انتظامی، آبفا ، توزیع برق و جهادکشاورزی خواست به تخلفات آبی بیل‌های مکانیکی فاقد پلاک و شماره و همچنین فاضلاب زندان همدان رسیدگی کنند تا مردم آگاه باشند که حرکت ما در این عرصه جدی و دقیق است.

در ادامه این جلسه مهندس مرتضی عزالدین در دوازدهمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان اظهارکرد: استان همدان از لحاظ بررسی  بحران آب در مقایسه با سایر استانها مقام اول را دارد که این موفقیت را مدیون همکاری استاندارمحترم، فرمانداران، دستگاه های قوه قضائیه و نیروی انتظامی و امنیتی هستیم.

وی با اشاره موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در حل بحران آب، افزود: در طرح اقتصاد مقاومتی 300 حلقه چاه باید دراستان همدان مسدود می‌شد درصورتیکه ما دو برابر این مقدار را مسدود کرده‌ایم که با برنامه‌های دولت می‌توان آینده آبی خوبی را پیش‌بینی کرد.

عزالدین گفت: منابع تأمین آب شرب از طریق آب‌های زیر زمینی، سد اکباتان، سد آبشینه، رودخانه گنجنامه، دره مرادبیگ و خاکو است که ورودی این سد 500  لیتر در ثانیه است که حدودا 400 لیتر در ثانیه آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه کل آب شربی که از ابتدای سال آبی یعنی مهر ماه مورد استفاده قرار گرفته از طریق سد اکباتان بوده است، گفت: آمار ایستگاه‌های بارندگی در سطح استان نشان می‌دهد که در حدود 123 میلی‌متر داشتیم در حالی که سال قبل 226 میلی‌متر بوده و نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش بارندگی داشتیم و نسبت به میان مدت حدود 18 درصد کاهش بارش داشتیم.

وی اظهار کرد: در سال 89 قانونی مبنی بر اینکه چاه‌های حفر شده قبل سال 85 بر اساس پتانسیل آبی دارای پروانه شوند تصویب شد که همان چاه‌های فرم یک هستند اما چاه‌هایی که در لیست وزارت نیرو نبودند چاه های فرم 5 بوده و نباید پروانه بگیرند.

مدیر عامل آب منطقه ا ی استان همدان با اشاره به اقدامات مفیدی که برای حل بحران آب صورت گرفته است، گفت: تلفن گویایی برای گزارش تخلفات در اختیار عموم قرار گرفته که گزارشات تخلفات آبی را به‌صورت 24 ساعته  دریافت و در اختیار نیروهای گشت وبازرسی قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در مورد نصب کنتورها در استان مجموعاً 3 هزار و 148 دستگاه کنتور هوشمند آب و برق، الکترو مغناطیس و حجمی نصب شده که سهم همدان 350دستگاه هوشمند آب و برق، 113 دستگاه الکترومغناطیس و 87 دستگاه کنتور حجمی بوده که مجموعاً 550 دستگاه سهم شهر همدان بوده و بعد از آن اسدآباد در رتبه دوم است.

عزالدین در پایان از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مدیریت حوزه علمیه ،آموزش وپرورش،  دانشگاه بوعلی و سازمان تبلیغات اسلامی خبرداد و افزود: برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی متعددی در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم  به کار گرفته شده است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 1004
  تاریخ خبر : 1395/11/10
 همایون
 899
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 27
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 6,656
  • بازدید دیروز : 8,983
  • کل بازدید : 5,417,518
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/05 09:19:46
  • شناسه IP شما : 3.141.8.247

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :