|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان:اجراي مصوبات سفر سوم در بخش آب، گام بلندي براي توسعه استان همدان است

مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان گفت : اجراي مصوبات مرتبط با اين شرکت در دور سوم سفر هيات وزيران به استان همدان گام بسيار بلندي براي توسعه و ارتقاء شاخص هاي توسعه يافتگي استان همدان است.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان:

اجراي مصوبات سفر سوم در بخش آب، گام بلندي براي توسعه استان همدان است

 

مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان گفت : اجراي مصوبات مرتبط با اين شرکت در دور سوم سفر هيات وزيران به استان همدان گام بسيار بلندي براي توسعه و ارتقاء شاخص هاي توسعه يافتگي استان همدان است.

مهندس صفرعلي کمنداني افزود: با توجه به نقش کليدي و محوري آب در اجراي برنامه هاي توسعه , اجراي مصوبات سفر سوم در اين بخش گام بسيار بلندي براي توسعه و ارتقاء شاخص هاي توسعه يافتگي استان همدان است.

وي ادامه داد: سهم شرکت سهامي آب منطقه اي از مصوبات هيات سفر سوم به استان همدان 5 مصوبه با 7 طرح است که 4 طرح تامين آب و 3 طرح آبرساني به شهرها را شامل مي شوند .

با اجراي اين طرحها که 4 سال بطول خواهند انجاميد , در هر سال 5/96 ميليون مترمکعب آب مورد نياز بخشهاي کشاورزي , شرب , صنعت و محيط زيست از منابع آبهاي سطحي تامين خواهد شد.

وي خاطر نشان ساخت: هزينه اجراي اين طرحها در مجموع 5250 ميليارد ريال برآورد شده است (لازم به ذکر است که در مجموع سرمايه گذاريهاي انجام شده در صنعت آب استان همدان در طي برنامه هاي اول , دوم , سوم و چهارم عمراني توسعه به قيمت امروز 5400 ميليارد ريال است ). حجم سرمايه گذاري مورد نياز اجراي مصوبات دور سوم سفرهيات محترم دولت به استان همدان به تنهائي با کل حجم سرمايه گذاري انجام شده در چهار برنامه توسعه عمراني گذشته برابري مي کند که اين مهم نشان دهنده اهتمام نظام مقدس جمهوري اسلامي به عمران و آباداني کشور و همچنين نشان دهنده توجه جدي و عزم جدي دولت دهم به بخش آب و مهار و کنترل آبهاي سطحي است.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي همدان در ادامه به تشريح مشخصات طرحهاي تصويب شده پرداخت و گفت:

 

1-شروع عمليات اجرائي سدهاي مخزني خرمرود تويسرکان و آلان کبودرآهنگ پس از اخذ مجوزهاي لازم در سال 1390

ا- الف- سد خرمرود : عمليات اجرائي اين سد که از نوع خاکي بوده و در شهرستان تويسرکان واقع است از سال 1390 شروع و در طي سه سال ساخته خواهد شد. مطالعات آن به اتمام رسيده و داراي مجوز تخصيص آب مي باشد و در مرحله اخذ مجوز کميسيون ماده 32 است . با ساخت اين سد 6/9 ميليون مترمکعب از آبهاي سطحي براي تامين نياز بخشهاي کشاورزي , شرب, صنعت و محيط زيست تنظيم خواهد شد و هزينه ساخت آن نيز 400 ميليارد ريال برآورد شده است.

1-ب- سد آلان به اين که از نوع خاکي و در شهرستان کبودرآهنگ واقع شده است , مطالعات آن باتمام رسيده و مجوز تخصيص آب براي آن اخذ شده است و هم اکنون مراحل اخذ مجوز کميسيون ماده 32 را طي مي نمايد عمليات اجرائي آن از سال 1390 شروع و ساخت آن سه سال بطول خواهد انجاميد اين سد 9/1 ميليون مترمکعب از آبهاي سطحي را براي مصارف کشاورزي و شرب تنظيم خواهد نمود و هزينه ساخت آن نيز 150 ميليارد ريال برآورد شده است.

2- بررسي مجدد احداث سد قهورد

سد قهورد در شهرستان کبودرآهنگ احداث خواهد شد . مطالعه سد به اتمام رسيده و براي اخذ مجوز تخصيص آب در مرحله بازنگري مطالعات است . سد که از نوع خاکي است قادر خواهد بود 3 ميليون مترمکعب از آبهاي سطحي را براي مصارف کشاورزي و محيط زيست تنظيم نمايد و هزينه اجراي آن 100 ميليارد ريال برآورد شده است.

3- تقويت اعتبارات طرح آبرساني به همدان از سد تالوار

اين طرح که قرار است بخشي از آب مخزن سد تالوار زنجان را براي تامين بخشي از نيازهاي درازمدت آب شرب و همچنين بخشي از نياز صنعت به همدان منتقل نمايد شامل :

الف- يک رشته خط انتقال آب بطول 138 کيلومتر از لوله هاي فولادي با قطر 1600 ميليمتر که از سد تالوار شروع و پس از عبور از مسيرهاي سخت و صعب العبور به شهر همدان منتهي خواهد شد.

ب- جاده دسترسي در کنار خط انتقال آب بطول 140 کيلومتر

ج- 3 ايستگاه پمپاژ که آب را مجموعاً به ارتفاع 576 متر بالاتر پمپاژ خواهند نمود.

د- تصفيه خانه با ظرفيت تصفيه آب به ميزان 3750 ليتر در ثانيه

ر- 7 باب مخزن بتني ذخيره آب مجموعاً بظرفيت 150 هزار مترمکعب

ز- يک رشته خط انتقال برق بطول 80 کيلومتر

عمليات اجرائي طرح از سال 1388 شروع شده است که با تقويت اعتبارات , عمليات اجرائي آن از سال آينده شتاب بيشتري بخود خواهد گرفت . اجراي طرح 4 ساله است و بايد در سال 1392 اتمام و به بهره برداري برسد. براي اجراي اين طرح 4000 ميليارد ريال هزينه خواهد شد.

4- اختصاص آب براي مصارف مجتمع هاي توليدي , گلخانه ها , دامداريها و صنايع وابسته به کشاورزي و صنعت به تفکيک محدوده هاي مطالعاتي دشتهاي استان در طول برنامه پنجم

با اجراي اين مصوبه آب مورد نياز براي گسترش کشاورزي نوين , بنگاههاي زود بازده , صنايع وابسته به کشاورزي و صنايع سنگين در استان تامين خواهد شد که صرفه جوئي در مصرف و کاهش تلفات آب و همچنين رونق اشتغال و افزايش درآمد و ثروت استان را در پي خواهد داشت .

5- شروع عمليات اجرائي آبرساني به شهرهاي ملاير و تويسرکان از سدهاي کلان و سرابي در سال 1389

5-الف- آبرساني به شهر ملاير از سد کلان

اين طرح براي تامين آب درازمدت شهر ملاير اجرا خواهد شد و قرار است ساليانه 12 ميليون مترمکعب از آب مخزن سد کلان را به شهر ملاير منتقل نمايد . طرح که داراي مجوز کميسيون ماده 32 بوده و عمليات اجرائي آن در سالجاري شروع خواهد شد شامل :

1-       يک رشته خط انتقال آب بطول 35 کيلومتر از لوله هاي نوع GRP به قطر 900 ميليمتر

2-       يک واحد ايستگاه پمپاژ که آب را به ارتفاع 20 متر بالاتر پمپاژ خواهد نمود.

3-       تصفيه خانه بظرفيت تصفيه آب به ميزان 740 ليتر در ثانيه

براي اجراي اين طرح 400 ميليارد ريال هزينه خواهد شد.

5-ب- آبرساني به شهر تويسرکان از سد سرابي

با اجراي اين طرح ساليانه 7 ميليون مترمکعب از آب مخزن سد سرابي براي تامين نيازهاي شرب درازمدت شهرهاي سرابي , تويسرکان و سرکان به اين شهرها منتقل خواهد شد .

طرح که داراي مجوز کميسيون ماده 32 است و عمليات اجرائي آن در سال جاري شروع خواهد شد شامل :

1-       يک رشته خط انتقال بطول 5/12 کيلومتر از لوله هاي نوع GRP و فولادي به قطر 600 ميليمتر

2-       تصفيه خانه بظرفيت 30 هزار مترمکعب در روز

3-       مخزن بتني ذخيره آب بظرفيت 5 هزار مترمکعب

هزينه اجراي اين طرح 200 ميليارد ريال برآورد شده است.

 

 

روابط عمومي شرکت آب منطقه اي همدان

کد خبر: 149
  تاریخ خبر : 1389/10/01
 1410
  دیدگاه کاربران
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 29
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 1,117
  • بازدید دیروز : 5,931
  • کل بازدید : 5,285,426
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/08 11:41:25
  • شناسه IP شما : 44.200.230.43

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :