|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان:

تحقق وعده وزیر نیرو در موعد مقرر

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از تاسیسات و خط انتقال آب شرب سدتالوار از به ثمر نشستن طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، اتابک جعفری که  به همراه معاونت راهبری و نظارت بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به همدان سفر کرده بود،  با اشاره به اینکه این بازدید به منظور بررسی پروژه های مختلف آب و فاضلاب استان انجام شد،گفت: در حال حاضر کمبود نزولات جوی یکی از مشکلات جدی کشور است و در این بین شهر همدان یکی از شهرهای دچار کمبود بارش می باشد.
وی با بیان اینکه همکاران ما با استفاده از اجرای پروژه های اضطراری برای تامین کوتاه مدت آب شرب شهر همدان اقدامات خوبی اعم از حفر و اجاره چاههای مختلف، مدیریت مخازن شهر  انجام دادند، عنوان کرد: پیرو سفر وزیر نیرو به شهر همدان، پیگیری اجرای پروژه تامین آب شهر همدان از محل سد تالوار در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: این پروژه از سال 85 در دستور کار قرار گرفت که نهایتا از سال 88 قرارگاه خاتم به منظور اجرای پروژه مذکور مستقر گردید.
جعفری یادآور شد: علیرغم ضرورت اجرای این پروژه برای شهر همدان متاسفانه پیشبرد آن قریب به یک دهه به تاخیر افتاد اما در سفر اخیر وزیر نیرو به استان، دستورات اکیدی به منظور ثمر نشستن این پروژه صادر شد.
وی با بیان اینکه پیرو سفر مذکور؛ اعتبارات خوبی به منظور اجرای این پروژه تخصیص یافت،گفت:در نخستین مرحله 500 میلیارد تومان وجوهات نقد به منظور پیشبرد پروژه به حساب آب منطقه ای استان واریز شد.
جعفری بیان کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده، مقرر شد تا پایان خرداد ماه به منظور جلوگیری از بروز مشکل در تامین آب شهر همدان، پروژه انتقال آب از سد تالوار در یک برنامه زمانبندی دقیق و با مدیریت منسجم و جهادی به ثمر برسد.
وی بیان کرد:  انتظار می‌رود با به روز رسانی برنامه پروژه و همت مدیران استانی این پروژه تا پایان خرداد ماه سال جاری به سرانجام برسد.
استاندار همدان نیز در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه سفر مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور حامل پیامی خوش برای مردم استان بود،گفت: خوشبختانه اعتبارات ویژه ای به منظور انتقال آب از سد تالوار تامین شد به نحوی که در ایام پایانی سال 500 میلیارد تومان اعتبار در همین راستا تخصیص یافت.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه به گفته مسئولین کشوری هیچ گونه مشکلی در بحث تامین اعتبار انجام خط انتقال آب تالوار وجود ندارد، اظهار داشت: اعتبارات بعدی به منظور پیشبرد پروژه به زودی تزریق خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: وزیر مربوطه دستورات لازم را به منظور سرعت بخشی به اجرای پروژه مذکور صادر نموده است.
درادامه محمد ضروری سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان گفت: کاهش بارندگی ها، استفاده بی رویه از آب و افت محسوس منابع و سفره‌های زیرزمینی موجب شده تا وضعیت آبی همدان با بروز پدیده خشکسالی بر روی نوار قرمز قرار گیرد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای سال آبی تاکنون به طور متوسط ۱۸۹ میلی‌متر باران در استان همدان باریده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
ضروری افزود: امسال همچنین ۳۷ درصد ورودی روان آب‌ به سد اکباتان کاهش یافته است.
وی ادامه داد: وضعیت منابع آبی استان همدان نسبت به سال‌های گذشته با کاهش جدی مواجه شده و انتظار می‌رود صرفه‌جویی لازم برای جلوگیری از بروز بحران توسط مصرف کنندگان آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی، صنایع و خدمات انجام شود.
وی با بیان اینکه بررسی میزان بارندگی تجمعی در سال جاری مناسب نبوده است، اظهار کرد: یکی از ایستگاه های مبنا در حوزه سد اکباتان قرار دارد در این ایستگاه شاهد هستیم که بارش های صورت گرفته موثر نبوده و به رواناب تبدیل نشده است.
ضروری ادامه داد: بارش های صورت گرفته پراکنده و حجم کمی داشته است.
سرپرست شرکت آب منطقه ای همدان با تاکید بر اینکه بارش های برف نیز طی سال جاری در استان مناسب نبوده است، افزود: بررسی ها نشان از کاهش ۶۱ درصدی رواناب ها در حوزه قره چای نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۲ درصدی آن نسبت به سال گذشته را دارد.
ضروری با تاکید بر اینکه شاهد خشکسالی هیدرولوژیک هستیم، خاطرنشان کرد: در حوزه کرخه نیز این ارقام کاهش ۷۶ درصدی نسبت به بلندمدت و کاهش ۵۷ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.
وی یادآور شد: در برف سنجی های صورت گرفته مشخص شد که سطح پوشش برف در استان برابر یک هزار و ۶۲۸ کیلومترمربع بوده درحالی که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته این پوشش، برابر ۵ هزار و ۱۳۲ کیلومترمربع بوده است که نشان از کاهش 68 درصدی را دارد.
ضروری با تصریح بر اینکه بارش برف در ارتفاعات استان نیز نامناسب بوده است، و آب معادل برف در حوزه سد اکباتان به نسبت سال گذشته ۹۸ درصد کاهش را نشان میدهد.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم برای تحقق وعده وزیر در شرکت آب منطقه ای انجام شده و تلاش بر این است که با انتقال آب در موعد مقرر تنش آبی در همدان به حداقل برسد

کد خبر: 1981
  تاریخ خبر : 1401/01/10
 همایون
 773
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 48
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 2,538
  • بازدید دیروز : 6,156
  • کل بازدید : 5,362,880
  • آخرین به روزرسانی : 1403/01/29 12:18:20
  • شناسه IP شما : 3.135.200.211

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :