|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبرداد؛

پیشرفت ۸۸ درصدی آبرسانی به همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ابر پروژه طرح آبرسانی به همدان ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارس روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، دکتر رضا اخلاص مند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آبرسانی از تالوار در 17 سال گذشته پیشرفت 32 درصد داشته و در دولت سیزدهم به 88 درصد رسیده است به عبارتی این پروژه در 17 ماه اخیر با 56 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.
وی افزود: آبرسانی از تالوار مهم ترین پروژه آبرسانی همدان است که کل خط انتقال 148 کیلومتر آن صد درصد اجرایی و لوله گذاری انجام شده همچنین خط بای پس آن نیز بصورت کامل تکمیل شده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه در مسیر خط انتقال آب تالوار به همدان سه ایستگاه پمپاژ آب ایجاد شده است، بیان کرد: در حال حاضر ایستگاه اول و دوم این خط پیشرفت 90 درصدی و ایستگاه سوم نیز پیشرفت بالای 80 درصد دارد.
اخلاص مند ادامه داد: مجموع ارتفاع ایستگاه‌های پمپاژ آب ایجاد شده 576 متر است به طوریکه ارتفاع ایستگاه اول و دوم هر کدام 220 متر و ایستگاه سوم 136 متر است.
وی عنوان کرد: پمپ‌ها و تابلو برق ایستگاه‌ها نصب شده و تنها یک سری محوطه سازی باقی مانده که اگر اعتبارات به موقع ابلاغ شود به طور کامل انجام می‌شود.
اخلاص مند افزود: در خصوص آخرین وضعیت تصفیه خانه مهاجران نیز بیان کرد: برای استفاده از ظرفیت نهایی آب در تصفیه خانه مهاجران به دستگاه اوزون زنی و محوطه سازی نیاز داریم.
این مقام مسئول اذعان کرد: در حال حاضر 900 تا 950 لیتر آب در ثانیه توسط تصفیه خانه مهاجران تصفیه می شود که اگر اعتبار مورد نظر تزریق شود امکان بهره برداری از هزار و 800 لیتر آب در پاییز امسال محقق می‌شود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود، عنوان کرد: با تزریق آب ژاول و کلروفریک این امکان ایجاد می‌شود که آرسنیک در آب تالوار را به حد صفر برسانیم ولو اینکه در آبی که در حال حاضر تحویل شبکه توزیع استان شده هم سالم و استاندارد است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امسال آورده سد اکباتان 18.9 میلیون متر مکعب گزارش شده است، گفت: ذخیره کنونی سد اکباتان 6/5 میلیون مترمکعب است.
اخلاص مند افزود: آورده سد اکباتان در سال گذشته 19.6 میلیون مترمکعب بود که امسال روند کاهشی داشته با این حال با مدیریت مصرف و تامین آب صورت گرفته در استان همدان مشکل آب نداشتیم.
وی همچنین در خصوص وضعیت میانگین بارش‌های استان نیز گفت: امسال بارش ها در همدان 25 درصد نسبت به کوتاه مدت با 289 میلی متر بارندگی افزایش داشته اما نسبت به بلند مدت 16 درصد کاهش یافته است.
اخلاص مند عنوان کرد: استان همدان در سه حوزه آبریز قرار دارد که 55 درصد فلات مرکزی، 34 درصد کرده و 11 درصد در سفید رود بزرگ است.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان در خصوص تعریض رودخانه های استان همدان نیز بیان کرد: در استان ما 1500 کیلومتر رودخانه وجود دارد که در حال حاضر بیش از 600 کیلومتر آن تعیین حریم و بستر شده است.
اخلاص مند در خصوص تعریض رودخانه گنجنامه نیز گفت: درصورتی‌که کمیسیون ماده 3 اعلام نظر کند، بازگشایی و ساماندهی مسیر این رودخانه انجام خواد شد.
رضا اخلاص‌مند با بیان اینکه سامانه سد سرابی تویسرکان شامل سد سرابی، خط انتقال و تصفیه‌خانه آب شرب است، اظهار کرد: ظرفیت سد سرابی بیش از ۹ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب ذخیره آب دارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهر تویسرکان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر است، افزود: این پروژه شامل چهار کیلومتر خط انتقال آب خام از سد تا تصفیه خانه و بیش از ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب پاک یا تصفیه شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر تویسرکان است.
وی اعتبار هزینه شده برای پروژه خط انتقال آب از سد سرابی تا شهرستان تویسرکان را تاکنون حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: کمتر از ۲۰۰ متر از انتهای خط و دو حوضچه این پروژه باقیمانده است که به‌زودی عملیات اجرایی آن به پایان خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون از برداشت غیر مجاز بیش از 336 میلیون متر مکعب آب از دشت‌های همدان جلوگیری شد.
اخلاص مند عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده را حدود ۲۰۰ کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های کبودراهنگ با یک‌هزار و ۹۵۱ حلقه، رزن با ۹۶۴ حلقه و همدان با ۸۷۱ حلقه مسدود شده است.
وی افزود: بیشترین میزان جلوگیری از برداشت غیرمجاز ناشی از انسداد چاه‌های غیر مجاز در شهرستان‌های رزن ۱۴۴ میلیون متر مکعب، کبودراهنگ ۷۲ میلیون متر مکعب و ملایر ۳۰ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

اخلاص‌مند از برنامه‌ریزی برای انسداد بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز تا پایان سال خبر داد و گفت: امسال تعداد ۳۰۷ حلقه چاه غیرمجاز در استان پر و مسلوب‌المنفعه شده که سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.
وی گفت: انتقال آب از دره مرادبیگ برای تأمین آب شرب همدان جزو طرح‌های کوچک آب منطقه‌ای استان همدان است که اگر اعتبارات تأمین شود از این منابع هم برای تأمین آب شرب همدان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: 2140
  تاریخ خبر : 1402/06/14
  آخرین به‌روزرسانی : 1402/06/19
 سروش
 333
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 22
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 3,811
  • بازدید دیروز : 7,182
  • کل بازدید : 5,436,073
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 14:14:42
  • شناسه IP شما : 3.145.163.58

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :