|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

واحد ازن‌زنی به زودی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان نصب می‌شود

وزیر نیرو گفت: به زودی واحد ازن‌زنی در تصفیه‌خانه شیخی‌جان نصب خواهد شد که با این کار طعم آب بهتر خواهد شد؛ هر چند در حال حاضر هم آب مشکلی ندارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت اب منطقه ای همدان، علی اکبر محرابیان در بازدید از تصفیه‌خانه شیخی‌جان با بیان اینکه سالهای گذشته شرایط آبی منطقه و همدان سخت و بحرانی بود اظهار کرد: 65 درصد آب شهر همدان از سد اکباتان و مابقی از آب چاه‌ها تامین می‌شد که با خشکسالی و اتمام آب سد اکباتان به یکباره شهر همدان در سال سال 1400 و 1401 وارد فاز بحرانی شد و مشکلاتی برای مردم به وجود آمد.
وی با اشاره به اینکه از طرفی شبکه آب شهر همدان به گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم از زون چاه‌‎ها به زون سد انتقال دهیم و لذا بخش قابل توجهی از شهر دچار مشکل آب شده بود گفت: آن زمان تصمیم گرفته شده کارها در قالب یک طرح اضطراری و دائمی پیگیری شود و به همین خاطر طراحی انجام شد و با اتصال بیش از 100 حلقه چاه و با اجرای ده‌ها کیلومتر خط انتقال، شبکه‌های جمع‌آوری، ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن اضطراری آب را طی چند روز تامین کردیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه با مدیریت خوب و جهادی استاندار و همکاران بنده در حداقل زمان ممکن آب به شهر رسید و تامین آب به صورت موقت انجام شد گفت: مسئله مهم این بود که طرح دائمی برای تامین آب همدان به سرعت اجرایی شود.
وی عنوان کرد: طرح انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان از دهه 80 و با طول 163 کیلومتر خط اصلی و ده‌ها کیلومتر خطوط تعریف شده بود و باید اجرا می‌شد که از زمان آغاز آن تا ابتدای این دولت تقریبا 30 درصد پیش رفته بود.

محرابیان با بیان اینکه در مدت کوتاه و با تامین اعتبار و اقدامات بسیار خوب در این دولت هم خطوط انتقال اجرا شد و هم خط انتقال برق، پست‌های برق و ایستگاه‌های عظیم پمپاژ پیش رفت که شاید قریب به 18 دستگاه الکتروموتور و پمپ های بسیار پرظرفیت اجرایی شد گفت: در مسیر هم باید تصفیه‌خانه بزرگ راه‌اندازی می‌شد که تصفیه‌خانه شیخی‌جان در ابتدای کار بود؛ اجرای چنین پروژه‌ای در حالت طبیعی 4 تا 5 سال نیاز به زمان داشت اما در حداقل‌ترین زمان این طرح اجرایی و خوشبختانه آب با تصفیه کامل وارد شهر همدان شد.
وی با بیان اینکه آب شرب همدان در حال حاضر از لحاظ کمی به طور کامل تامین شده است و حتی بیش از نیاز شهر امکان تامین آب وجود دارد افزود: برای پیک مصرف تابستان و شرایط مختلف امکان تامین آب وجود دارد و خوشبختانه در حال تامین است.
وزیر نیرو با بیان اینکه خوشبختانه از لحاظ کیفی نیز آب همدان تابع استانداردهای بین‌المللی، سازمان جهانی بهداشت و ملی است و این نه تنها در همدان بلکه در کل کشور و در تمام کشورهای دنیا طبق استاندارها است گفت: خوشبختانه سطح استانداردهای ملی ما بالاتر از سطح استانداردهای جهانی است، یعنی حد مجاز عناصر مضر خیلی پایین‌تر از سطح استانداردهای WHO بوده که در قالب استاندارد 1053 از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است.

آرسنیک در آب همدان در حد صفر است

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر با استقرار دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه آب در آزمایشگاه به صورت دائمی نمونه‌گیری و بررسی و عناصر مضر دائم رصد می‌شود خاطرنشان کرد: خوشبختانه طبق آزمایش‌های موجود تقریبا تمام عناصر خیلی کمتر از حد مجاز است که به طور مثال یکی از عناصری که نگران بودیم آرسنیک بود و نتایج موجود نشان می‌دهد عنصر آرسنیک در آب همدان در حد صفر است.
وی با اشاره به اینکه میزان سختی آب در محدوده 400 قرار دارد درحالی که حد مجاز آن 1000 است و آب همدان کمتر از حد مجاز سختی آب دارد گفت: آب همدان از لحاظ کیفیت و کمیت مطمئن و بهداشتی است و مردم با خیال راحت این آب را استفاده کنند و بیاشاماند.

محرابیان با تاکید بر اینکه در حال حاضر آب همدان نیاز به هیچ تصفیه‌ی خانگی ندارد و گاهی دستگاه‌های تصفیه‌ خانگی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کند و فیلترهای آن مسائلی ایجاد کند که می‌طلبد این دستگاه‌ها مورد استفاده قرار نگیرد افزود: برای تکمیل فرآیند تصفیه‌خانه واحد ازن‌زنی هم در مسیر تصفیه‌خانه پیش‌بینی کردیم که به  بهتر شدن طعم  آب کمک می کند.
وی گفت: ذائقه مردم همدان با آب اکباتان تنظیم شده و طبیعتا با تغییر منبع آبی احساس می‌کنند که این آب با آب قبلی متفاوت است و این احساس هم درست است چرا که هر آبی ویژگی خود را دارد و بستر آب روی طعم و بوی آب موثر است.

وزیر نیرو گفت: در کمتر تصفیه‌ خانه‌ی واحد ازن‌زنی وجود دارد اما برای اینکه اطمینان به مردم همدان داده باشیم و احساس خوشایند از مصرف آب داشته باشند، به زودی واحد ازن‌زنی هم در این تصفیه‌خانه نصب خواهد شد و با نصب آن طعم و بویی که احساس می‌کنند، حل خواهد شد.
وی گفت: مردم اطمینان داشته باشند وزارت نیرو، استاندار، دانشگاه علوم پزشکی و سایر متخصصان تلاش می‌کنند که مردم همدان با خیال راحت از آب موجود استفاده کنند و هیچگونه مشکلی هم در این مسیر پذیرفته نیست

کد خبر: 2197
  تاریخ خبر : 1403/01/24
 علی
 120
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 56
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 7,215
  • بازدید دیروز : 5,823
  • کل بازدید : 5,449,872
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/08 14:14:42
  • شناسه IP شما : 13.58.151.231

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :