|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

حضور معاون امور عمرانی استانداری همدان درجلسه تعیین تکلیف چاههای فاقدپروانه شرکت آب منطقه ای همدان

محمودرضا عراقی معاون امور عمرانی استانداری همدان در جلسه تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه شرکت آب منطقه ای همدان حضور یافت و با مدیرعامل، معاونین و مدیران شهرستان های این شرکت به گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: جلسات تعیین تکلیف چاهها هرهفته برگزار می شود و روند انسداد چاه های غیرمجاز، نصب کنتورهای هوشمند آب وبرق، احکام صادره چاه ها وغیره در آن پیگیری وتبادل نظر می شود.

وی افزود: سال گذشته با حمایت های استانداری، فرمانداران، بخشداران، دادگستری و نیروی انتظامی موفق به انسداد 659 حلقه چاه غیر مجاز با عمق معادل 21 کیلومتر و حجم آب صرفه جویی شده 81 میلیون متر مکعب شدیم که این روند هم در سالجاری ادامه دارد تا به هدف از پیش تعیین خود برسیم.

مهندس عزالدین گفت: بابت انسداد چاه های غیرمجاز سال گذشته 3 میلیارد ریال به پیمانکار بدهکار هستیم اما از آنجا که رسالت ما از بین بردن چاه های غیرمجاز است  با توجه به بدهی ها تا کنون نیز 79 حلقه چاه دیگررا درسالجاری  مسدود کرده ایم.

عزالدین گفت: از 15 فروردین ماه سالجاری تمام درخواست های متقاضیان از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می شود و تا کنون 800 درخواست از این دفاتر به شرکت ارسال شده است که با این اقدام توانستیم هزینه های شرکت و متقاضیان را کاهش داده و گامی موثر در جهت رضایت ارباب رجوع برداریم.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون 79 حلقه چاه غیرمجاز پر شده که بیشتر آن در سالجاری در شهرستان های تویسرکان و بهاربوده که حجم آب صرفه جویی شده آن پنج میلیون و 700 هزار مترمکعب وعمق 2500 متر می باشد.

وی گفت: تا کنون 1112 حلقه چاه مجاز مجهز به کنتور هوشمند شدند و از این تعداد 92 حلقه  کارت آنان شارژ شده که روند آن ادامه دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه پروژه خط انتقال پساب تصفیه خانه شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح درسال گذشته کلنگ زنی شده تا کنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد  که در صورت انجام تمهیدات لازم در نیروگاه از طریق برق باختر و پساب مناسب خروجی در تصفیه خانه فاضلاب این پروژه  به بهره برداری برسد.

عزالدین یادآورشد: باید واقعیت های بخش آب را به مردم گفت تا بتوان از کمک مردم در حفظ وحراست از این منبع حیاتی استفاده کرد که این خود مصداق شعار امسال یعنی دولت وملت، همدلی وهمزبانی است.

وی گفت: مدیریت منابع آب وظیفه شرکت است و وظیفه مردم حفظ وحراست از این منبع مهم وحیاتی است.

در ادامه مهندس محمود رضا عراقی معاون امور عمرانی استانداری همدان ضمن تقدیر از مدیریت مدیرعامل شرکت در تحقق اهداف گفت: خدا را شاکرم که علیرغم کمبود بارش برف درسال گذشته، بارش باران در سالجاری در حد نرمال بوده است وحجم 6 میلیون متر کعبی سد اکباتان در سال گذشته را به 19 میلیون مترمکعب در سالجاری رسانده است هر چند تابستان سختی را پیش رو داریم اما به نسبت دغدغه ما در کمبود تامین آب شرب مردم همدان برطرف شده است.

وی صرفه جویی و مدیریت مصرف را مهمترین اقدام مردم در گذر از بحران دانست و یاد آور شد: فعالیت دردستگاه ها بخش آب  با توجه  به اینکه عرضه و تقاضا با هم همخوانی ندارد بسیار سخت ودشوار است .

وی گفت : تقاضا برای مصرف آب زیاد است اما کمبود آب داریم و این مشکلات را دو چندان کرده و در صورت عدم مدیریت در این بخش شرایط بحرانی تر می شود و این موضوع اهمیت آب را در حال حاضر نشان می دهد .

 محمود رضا عراقی  همبستگی در کارکنان یک دستگاه را از عوامل موثر در رسیدن به هدف عنوان کرد و افزود: برای اینکه اعتماد مردم را جلب کنیم با ید آمار را درست و بدون  هر گونه محافظه کاری  به مردم انتقال  دهیم و از کمک مردم هم برای رسیدن به اهداف استفاده کنیم.

وی درخصوص اجرای احکام قضایی چاهها ی غیر مجاز  گفت: قانون باید به نحو احسن انجام شود و هیچ گونه مماشاتی در این زمینه قابل قبول نیست البته در کنار آن کرامت انسانها نیز باید حفظ شود.

وی یاداور شد: در زمینه اعتبارات استانی تمام حمایت خود را در حوزه آب انجام خواهیم داد.

عراقی گفت: مردم از انسداد چاهای غیر مجاز بسیار راضی هستند و در خواست دارند این روند ادامه دار باشد تا دیگر چاه غیر مجازی در استان نباشد .

وی افزود:  پر کردن چاه های غیر مجاز کار پر تنشی است که در سال گذشته بسیار خوب انجام شد که در سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

عراقی خاطر نشان کرد:  این شرایط خوب را باید حفظ کنیم و روند انسداد چاهها را به مردم اطلاع رسانی کنیم  این تعداد انسداد چاههای غیر مجاز کار کوچکی نبوده است که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

 در پایان محمود رضا عراقی اظهارکرد:  وظیفه استانداری حمایت  از این اقدام است و باید تقویت نیرو های گشت بازرسی را در راس امور قرار دهیم و دقت کنیم افراد شجاع و  با صداقت برای این گروه  انتخاب شوند تا بتوان  اعتماد مردم را در گروه های گشت و بازرسی افزایش داد.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

کد خبر: 611
  تاریخ خبر : 1394/02/24
 مدیر سایت
 1141
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 55
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 1,703
  • بازدید دیروز : 8,983
  • کل بازدید : 5,412,565
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/04 08:43:36
  • شناسه IP شما : 3.140.185.123

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :