|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

کلنگ زنی تصفیه خانه شهر تویسرکان در هفته دولت

تصفیه خانه آب شرب شهر تویسرکان با حضور مسئولین استان در هفته دولت کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، در ابتدای این مراسم محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان  اظهار داشت: مسئله آب یکی از دغدغه‌های اساسی استان همدان محسوب می‌شود که باید دقت نظر کافی در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید به پروژه‌های آب توجه ویژه‌ای دارد، افزود: مدیران حوزه آب استان همدان باید برنامه‌ریزی لازم را برای بهره‌برداری مناسب از منابع آبی داشته باشند تا در ایام پیک مصرف با کمبود آب مواجه نشویم.

نیکبخت با بیان اینکه وضعیت منابع آبی در استان همدان مطلوب است ولی این امر نباید سبب مصرف بی‌رویه و به دور از صرفه‌جویی شود، تصریح کرد: خوشبختانه امسال بارندگی مناسبی در سطح استان همدان رخ داد که سبب سرریز سدهای استان همدان شد ولی باید به درستی از این منابع بهره‌برداری کرد.

وی با اعلام اینکه مدیران حوزه آب باید در زمینه جذب اعتبارات عمرانی برای اجرای پروژه‌های این بخش پیگیری مستمری را از تهران داشته باشند، عنوان کرد: همه دستگاه‌های مسئول و بخش خصوصی ایده‌ها و راهکارهای خود را برای اجرای مناسب و موفق طرح تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و ارتقای بهره‌وری آب ارائه کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه مسئله مدیریت مصرف، یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است اظهار داشت: این به معنای کم مصرف کردن نیست بلکه به معنی مصرف متعادل و پرهیز از اسراف است که دستگاه‌های دولتی، دستگاه‌های غیردولتی، آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز گفت: اگر در مقابل رفتن مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان مقاومت می‌کنم به سبب اقدامات علمی و کارشناسی است که طی این سه سال در حوزه آب انجام شده است.

استاندار همدان بیان کرد: 300 میلیون تومان اعتبار برای احیا و مرمت قنوات شهرستان تویسرکان از اعتبارات در اختیار تخصیص داده می‌شود ولی وزارت جهاد کشاورزی نیز باید اعتبارات مرتبط با این بخش را اختصاص دهد.

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ضمن خیر مقدم به همه مسئولین، از افتتاح تصفیه‌خانه آب تویسرکان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: برای اجرای این تصفیه‌خانه ( به روش  BOT) ۳۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار خصوصی هزینه می‌شود.

عزالدین اظهار داشت: سد سرابی سال گذشته آبگیری و بهره‌برداری شد که پس از یک سال نیز این سد براثر بارش‌های مناسب سرریز کرد.

عزالدین با اعلام اینکه خط انتقال 14 کیلومتری برای انتقال آب از سد سرابی به تویسرکان پیش‌بینی شده بود که 11 کیلومتر آن اجرا شده است، افزود: در حال حاضر پیکیج تصفیه آب با ظرفیت 30 لیتر در ثانیه بخشی از آب شهر تویسرکان را تامین می‌کند ولی باید برای تامین پایدار آب تصفیه‌خانه اجرایی شود.

وی بیان کرد: اجرای تصفیه‌خانه از طریق اعتبارات دولتی 6 سال به طول می‌انجامد ولی فراخوان صادر شده و برای نخستین بار تلاش شد تا تصفیه‌خانه تویسرکان از طریق واگذاری به بخش خصوصی اجرایی شود که با پیگیری‌های استاندار همدان یکی از فعالان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اعلام آمادگی کردند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: دو شرکت تهران میراب و زیستاب به عنوان سرمایه‌گذاران پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان تویسرکان هستند که وعده اجرای دو ساله این پروژه را داده و 25 سال نیز از آن بهره‌برداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار است که بخش خصوصی برای اجرای پروژه آب استان همدان ورود پیدا می‌کند، گفت: هزینه اجرای این پروژه 22 میلیارد تومان برآورد شده که با تعدیل به 30 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه ظرفیت تصفیه‌خانه 27 هزار و 648 مترمکعب آب در شبانه‌روز است، تصریح کرد: در طی دوران بهره‌برداری، ظرفیت تولید آب سالم و بهداشتی معادل 19 هزار و 180 مترمکعب در شبانه‌روز توسط سرمایه‌گذار تضمین شده است.

عزالدین با بیان اینکه سد خرم‌رود تویسرکان نیز روند خوبی را پس از پیگیری‌های انجام شده طی می‌کند، بیان کرد: این سد نیز به روش سرمایه‌گذاری اجرایی می‌شود و نیازمند تصویب شورای اقتصاد است.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان

 

 

 

کد خبر: 908
  تاریخ خبر : 1395/06/08
 مدیر سایت
 1094
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 80
  • بیشترین بازدید همزمان : 507
  • بازدید امروز : 7,068
  • بازدید دیروز :
  • کل بازدید : 5,484,491
  • آخرین به روزرسانی : 1403/02/13 08:28:43
  • شناسه IP شما : 18.222.138.230

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : همدان، خیابان جهاد، شرکت سهامی آب منطقه‌ای همدان
  • کدپستی : 6515914481
  • تلفن : 08138220737
  • فاکس : 08138220225
  • پست الکترونیکی : info[at]hmrw.ir
  • پیامک : 300074811
  • تلفن گویا :